Szanowni Państwo,

Narodowy Funduszu Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK - 800 137 200 - otrzymasz niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta.

Z Teleplatformy Pierwszego Kontaktu można skorzystać w sytuacji:

  • nagłego zachorowania, poza godzinami pracy POZ,
  • nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,
  • gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może znacząco niekorzystnie wpłynąć na stan zdrowia.

Po wybraniu numeru z pacjentem połączy się pielęgniarka lub położna. Po sprawdzeniu danych pacjenta pod kątem uprawnień do świadczeń opieki zdrowotnej i zarejestrowaniu zgłoszenia, przeprowadzi wywiad niezbędny do oceny stanu zdrowia pacjenta. Podczas połączenia pacjent może liczyć na profesjonalną konsultację, w czasie, której pielęgniarka lub położna może wystawić e-receptę oraz udzielić porad co do dalszego sposobu postępowania. Jeśli pielęgniarka lub położna uzna, że pacjent potrzebuje dodatkowej konsultacji, wówczas przełączy pacjenta bezpośrednio do lekarza, który udzieli pomocy medycznej.

Podczas połączenia, w razie potrzeby, personel medyczny może wystawić e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Jeśli konsultacja telefoniczna okaże się niewystarczająca, wtedy personel medyczny zaleci wizytę w najbliższej stacjonarnej placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej (NiŚOZ), a w przypadku stwierdzenia stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia, zaleci wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu funkcjonuje od poniedziałku do piątku, od 18.00 do 8.00 rano kolejnego dnia, czyli po godzinach pracy poradni Podstawowej Opieki Zdrowotnej. Działa również całodobowo w sobotę, niedzielę i święta. Połączenie z numerem TPK - 800 137 200  - jest bezpłatne i może być wykonane tylko z Polski, ponieważ platforma jest przeznaczona tylko dla osób ubezpieczonych i mieszkających w naszym kraju.

 

Materiały elektroniczne są powszechnie dostępne pod tym adresem: https://www.nfz.gov.pl/kontakt/teleplatforma-pierwszego-kontaktu/ (Pliki do pobrania).

 


UWAGA!!!

W związku z powtarzającymi się problemami z połączeniem się z Przychodnią, które nie są zależne od nas, dodano nowe numery telefonów komórkowych.

 

Nowe numery telefonów podane są w zakładce Kontakt.

 

Serdecznie zapraszamy!

 


NARODOWY PROGRAM SZCZEPIEŃ

PODSTAWOWE INFORMACJE



1. Informacje ogólne

 

WZNOWIONO ZAPISY NA SZCZEPIENIA PRZECIWKO COVID-19

DLA 30 OSÓB  NA TYDZIEŃ

SZCZEPIENIA DLA OSÓB OD 12 roku życia preparatem PFIZER

CHĘTNYCH  PROSIMY O ZGŁASZANIE SIĘ

 



Szczepionki przeciwko COVID-19 mają przyczynić się do zminimalizowania, a docelowo do wygaszenia epidemii wirusa. Celem strategicznym jest osiągnięcie poziomu zaszczepienia społeczeństwa umożliwiającego zapanowania nad pandemią COVID-19 do końca 2021 roku, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa.
Proces szczepień jest oparty o zaproszenie (dokument e-skierowania) ważne 90 dni od
dnia wystawienia. Skierowania generowane automatycznie w systemie P1 w transzach
zgodnych z kolejnością szczepień (dla określonych grup wiekowych, zawodowych itd.).
Ponadto, lekarze mogą wystawić dla pacjenta indywidualne e-skierowanie (np. dla osoby nieposiadającej numeru PESEL, dla osoby, która nie mogła poddać się szczepieniu wokresie ważności pierwszego e-skierowania).


2. Sposoby rejestracji na szczepienie


Jest kilka możliwości rejestracji na szczepienie:


Infolinia 989,


SMS (o treści SzczepimySie) pod numer 664 908 556,


e-rejestracja,


rejestracja telefoniczna bezpośrednio w punkcie szczepień.


Zadzwoń na infolinię 989


Infolinia jest bezpłatna i całodobowa. Jeśli nie jesteś w stanie sam zadzwonić, poproś o pomoc rodzinę lub sąsiada. Przed połączeniem przygotuj Twój numer PESEL i kod pocztowy. Po połączeniu z konsultantem podaj swoje imię i nazwisko, PESEL i numer kontaktowy (opcjonalnie). Wybierz dokładny termin oraz miejsce szczepienia. Po rozmowie na podany numer telefonu otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie. Jeśli nie uda Ci się połączyć z konsultantem, zostaniesz przekierowany do automatycznej rejestracji. Automat zaproponuje Ci kilka opcji, wybierz „Chcę zapisać się na szczepienie”. Zostaniesz poproszony o podanie numeru PESEL i Twojego kodu pocztowego. Potem wybierzesz dla siebie dogodny termin na przyjęcie szczepionki przeciwko Covid-19.
Ważne! Dla każdego pacjenta, który nie otrzyma terminu po kontakcie z infolinią, konsultanci oddzwonią, gdy dostępne będą nowe terminy szczepień.
Wyślij SMS - Z jednego numeru telefonu możesz zarejestrować tylko trzy osoby.
Wyślij SMS na numer 664 908 556 lub 880 333 333 o treści: SzczepimySie.

System pokieruje Cię krok po kroku: najpierw zostaniesz poproszony o przekazanie numeru PESEL, a potem o przesłanie kodu pocztowego. System zaproponuje Ci najbliższy termin
na szczepienie w punkcie położonym blisko Twojego miejsca zamieszkania. Jeśli ten termin nie będzie dla Ciebie dogodny, będziesz mógł wybrać inne daty. Po zarejestrowaniu, na dobę przed szczepieniem otrzymasz SMS przypominającego o terminie i miejscu wizyty. Koszt SMS – według taryfy operatora.


Ważne!

Jeżeli w systemie rejestracji nie będzie wolnego terminu, do wszystkich osób, które wyślą SMS oddzwoni infolinia w chwili uruchomienia nowych terminów szczepień.


Jak zarejestrować się poprzez SMS?


Z jednego numeru telefonu możesz zarejestrować tylko trzy osoby.


1. Wyślij SMS-a o treści SzczepimySie na numer 664 908 556 lub 880 333 333.
2. Powinieneś otrzymać SMS-a zwrotnego, w którym zostaniesz poproszony o numerPESEL.
3. Wpisz swój numer PESEL i odeślij SMS-a.
4. Zostaniesz poproszony o Twój kod pocztowy. Dzięki temu, zaproponujemy Ci najbliższy termin szczepienia w miejscu, w którym mieszkasz.
5. Wpisz kod pocztowy w formacie: 00222 lub 00-222.
6. Otrzymasz informację o:
a. najbliższym możliwym terminie szczepienia,
b. adresie placówki, w której to szczepienie ma być wykonane, a także
c. godzinie szczepienia.
7. Jeśli akceptujesz termin i miejsce, odpowiedź na tę wiadomość TAK.
8. Jeżeli odpowiedziałeś TAK, otrzymasz wiadomość, że wizyta została umówiona.
Dostaniesz SMS z przypomnieniem na dobę przed szczepieniem. W celu zmiany terminu szczepienia zadzwoń pod numer 989.
9. Jeśli termin i lokalizacja Ci nie odpowiada, odpowiedz NIE. PAMIĘTAJ! Brak odpowiedzi w czasie 5 minut przerwie proces rejestracji!
10.Jeżeli odpowiedziałeś NIE, otrzymasz SMS-a z propozycją nowego terminu, godziny oraz lokalizacji.
UWAGA! Jeżeli się pomylisz i wpiszesz błędny numer PESEL lub kod pocztowy, dostaniesz SMS-a z prośbą o poprawne wprowadzenie danych.
Skorzystaj z e-Rejestracji
e-Rejestracja dostępna jest na stronie pacjent.gov.pl. Pamiętaj, że możesz skorzystać z tego sposobu, jeśli masz Profil Zaufany. System zaproponuje Ci pięć dostępnych terminów
w punktach szczepień, które znajdują się blisko Twojego adresu. Jeśli żaden z proponowanych terminów nie będzie Ci pasował albo będziesz chciał zaszczepić się w innym punkcie, w innym mieście będzie taka możliwość. Wystarczy, że skorzystasz z dostępnej wyszukiwarki i wskażesz dogodną dla Ciebie datę i lokalizację. Zaraz po dokonaniu rezerwacji, otrzymasz powiadomienie SMS, a następnie ponownie przypomnimy Ci o szczepieniu dzień przed planowanym terminem.

 

2. Zapisz się w punkcie szczepień


Do dyspozycji osób, które chcą skorzystać z darmowej szczepionki przeciwko Covid-19
jest blisko 6000 punktów szczepień w całym kraju. Także bezpośrednio w punkcie może
zarejestrować się na szczepienie. Mapa z lokalizacjami wszystkich punktów dostępna jest
tutaj (strona gov.pl/szczepimysie).

 

3. Miejsca w których mogę się zaszczepić


Obecnie szczepionkę można przyjąć w następujących miejscach:
przychodnie POZ i inne stacjonarne placówki medyczne,
szpitale tymczasowe,
Punkty Szczepień Powszechnych,
punkty drive thru,
zakłady pracy,
punkty tymczasowe tworzone w miejscach często uczęszczanych przez mieszkańców lub turystów,
miejsce zamieszkania: poprzez wyjazdowe punkty szczepień, mobilne zespoły szczepień oraz Mobilne Jednostki Szczepień,
prywatne gabinety profesjonalistów medycznych szczepiących jako Mobilne Jednostki Szczepień,
apteki.
Mapa punktów szczepień dostępna jest na stronie gov.pl/szczepimysie.


4. Osoby uprawnione do szczepień


Obecnie szczepienia dostępne są dla wszystkich obywateli od 12. roku życia.


5. Szczepienia cudzoziemców


Jeśli pacjent nie posiada numeru PESEL powinien zgłosić się do dowolnego lekarza podstawowej opieki zdrowotnej celem uzyskania e-skierowania. Lekarz POZ ma prawo wystawić skierowanie na szczepienie za pośrednictwem aplikacji gabinet.gov.pl.
Wystawiając skierowanie, w polu „dane pacjenta” powinien wybrać „Inny identyfikator” (zamiast „Numer PESEL”) i wprowadzić numer dokumentu tożsamości, jakim posługuje się uprawniony obcokrajowiec. Najlepiej, żeby był to numer paszportu lub zagraniczny dowód osobisty.
Szczegółowe informacje w językach obcych na stronie:
https://www.gov.pl/web/szczepimysie/e-skierowanie-na-szczepienie-dla-cudzoziemcow.

 

Serdecznie zapraszamy...

...Osoby po 65 r. ż. do wykonania szczepień ochronnych przeciwko PNEUMOKOKOM w ramach realizacji programu pn. "Program profilaktyki zakażeń pneumokokowych wśród osób dorosłych w oparciu o szczepienia przeciwko pneumokokom w województwie kujawsko-pomorskim".