Szanowni Państwo,
serdecznie zapraszamy już 14 maja o godzinie 14:00 na Live pt. "Jak bezpiecznie się spisać? Porady spisowe dla seniorów". Wydarzenie współorganizowane jest przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej, Stowarzyszenie MANKO - Głos Seniora i Główny Urząd Statystyczny.
Link do wydarzenia na Facebooku:

1 kwietnia 2021 roku wystartował Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 prowadzony przez Główny Urząd Statystyczny. Spis potrwa do końca września bieżącego roku. Zgodnie z ustawą o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań 2021 (Dz. U. z 2019 poz. 1775, z późn. zm.), udział w spisie jest obowiązkowy. Każdy z obywateli musi zezwolić na udostępnienie części swoich danych osobowych. Problem w tym, że chęć na ich pozyskanie mają także osoby działające niezgodnie z prawem, a moment na oszustwa pod pozorem spisu powszechnego jest doskonały z punktu widzenia przestępców.

Jak spisać się bezpiecznie? Jak zweryfikować rachmistrza spisowego? Na te oraz inne pytania odpowie w najbliższy piątek (14 maja) o godzinie 14:00 dr Dominik Rozkrut, szef Główny Urząd Statystyczny. Moderatorem spotkania on-line będzie Łukasz Salwarowski, Prezes Stowarzyszenia MANKO i Redaktor Naczelny Głosu Seniora.

Udział w wydarzeniu on-line jest bezpłatny!

Serdecznie zapraszamy do udziału w Live!
 

Nie każdy wie, że środki zgromadzone na subkoncie w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, jak
i zebrane na koncie w Otwartym Funduszu Emerytalnym są dziedziczone. Dlatego toruński oddział ZUS organizuje dyżur telefoniczny, którego tematem będzie wypłata środków z subkonta w ZUS. Dyżur odbędzie się w środę,
19 maja. Podczas dyżuru będzie można zapytać ekspertów m.in.:

  • czy po wszystkich osobach ubezpieczonych w ZUS przysługuje wypłata środków,

  • gdzie można dowiedzieć się, do jakiego OFE należała bliska osoba zmarła,

  • co należy zrobić w przypadku rozwodu,

  • czy można wypłacić środki ze swojego subkonta,

  • czy w sytuacji odziedziczenia spadku po osobie zmarłej otrzyma się również środki z OFE
    i subkonta,

  • czy jeśli osoba zmarła przestała odprowadzać składki do OFE, to również przysługuje wypłata środków.

 

Odpowiedzi na pytania będzie można uzyskać w godz. 10-12.00 pod nr tel. 56 610 93 12. Na pytania jak wygląda dziedziczenie środków z subkonta w ZUS, odpowiadać będą Alicja Smolińska, Zastępca Dyrektora ds. dochodów Oddziału ZUS w Toruniu oraz Malwina Hassenpflug z Wydziału Ubezpieczeń i Składek - informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.

 

Krystyna Michałek

regionalny rzecznik prasowy ZUS

w województwie kujawsko-pomorskim

 

 

Wójt Gminy Cekcyn
ogłasza konkurs na stanowisko
dyrektora Szkoły Podstawowej w Zielonce, Zielonka 27, 89-505 Małe Gacno

 

I.Wymagania wobec kandydata na stanowisko dyrektora szkoły


Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz. U. z 2017 r. poz. 1597 z późn. zm.):

1.Nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który spełnia łącznie następujące wymagania:


1)posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny, oraz przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym przedszkolu, szkole lub placówce;
2)ukończył studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie lub studia podyplomowe, z zakresu zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą prowadzony zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli;
3)posiada co najmniej pięcioletni staż pracy pedagogicznej na stanowisku nauczyciela lub pięcioletni staż pracy dydaktycznej na stanowisku nauczyciela akademickiego;
4)uzyskał:
a)co najmniej bardzo dobrą ocenę pracy w okresie ostatnich pięciu lat pracy lub
b)pozytywną ocenę dorobku zawodowego w okresie ostatniego roku albo
c)w przypadku nauczyciela akademickiego - pozytywną ocenę pracy w okresie ostatnich czterech lat pracy w uczelni
- przed przystąpieniem do konkursu na stanowisko dyrektora;
5)spełnia warunki zdrowotne niezbędne do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
6)ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych;
7)nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2018 r. poz. 967 i 2245 oraz z 2019 r. poz. 730 i 1287), a w przypadku nauczyciela akademickiego - karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 276 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. poz. 1668, z późn. zm.), lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2183, z późn. zm.), oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie dyscyplinarne;
8)nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
9)nie toczy się przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego;
10)nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1311);
11)w przypadku cudzoziemca - posiada znajomość języka polskiego poświadczoną na zasadach określonych w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2019 r. poz. 1480), ukończył studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na kierunku filologia polska, lub jest tłumaczem przysięgłym języka polskiego.

2.Nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który:


1)posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy licencjat, inżynier lub równorzędny, oraz przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym przedszkolu lub danej szkole podstawowej, oraz
2)spełnia wymagania określone w ust. 1 pkt 2-11.

3.Osoba niebędąca nauczycielem, która spełnia łącznie następujące wymagania:


1)posiada obywatelstwo polskie, z tym że wymóg ten nie dotyczy obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym oraz Konfederacji Szwajcarskiej;
2)posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny;
3)posiada co najmniej pięcioletni staż pracy, w tym co najmniej dwuletni staż pracy na stanowisku kierowniczym;
4)nie toczy się przeciwko niej postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne;
5)spełnia wymagania określone w ust. 1 pkt 2, 5, 6, 8, 10 i 11.

4.O stanowisko dyrektora szkoły może ubiegać się również:


1)nauczyciel mianowany lub dyplomowany, zatrudniony na stanowisku wymagającym kwalifikacji pedagogicznych w urzędzie organu administracji rządowej, kuratorium oświaty, Centrum Edukacji Artystycznej, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisjach egzaminacyjnych, lub
2)nauczyciel mianowany lub dyplomowany, zatrudniony na stanowisku innym niż określone w pkt 1, na którym są realizowane zadania z zakresu oświaty, w urzędzie organu administracji rządowej, kuratorium oświaty, Centrum Edukacji Artystycznej, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisjach egzaminacyjnych, lub na stanowisku, na którym są realizowane zadania z zakresu oświaty w urzędzie organu administracji samorządowej, lub
nauczyciel mianowany lub dyplomowany urlopowany lub zwolniony z obowiązku świadczenia pracy na podstawie przepisów ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych (Dz. U. z 2015 r. poz. 1881)
- spełniający wymagania określone w rozporządzeniu, z wyjątkiem wymogu posiadania co najmniej bardzo dobrej oceny pracy albo pozytywnej oceny dorobku zawodowego.

II.Wymagane dokumenty

1. Oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej, publicznej szkoły ponadpodstawowej lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej (Dz. U. z 2017 r. poz. 1587 z późn. zm.):

1)uzasadnienie przystąpienia do konkursu oraz koncepcję funkcjonowania i rozwoju publicznej szkoły podstawowej;
2)życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający w szczególności informację o:
– stażu pracy pedagogicznej - w przypadku nauczyciela albo
– stażu pracy dydaktycznej - w przypadku nauczyciela akademickiego, albo
– stażu pracy, w tym stażu pracy na stanowisku kierowniczym - w przypadku osoby niebędącej nauczycielem,
3)oświadczenie zawierające następujące dane osobowe kandydata:
– imię (imiona) i nazwisko,
– datę i miejsce urodzenia,
– obywatelstwo,
– miejsce zamieszkania (adres do korespondencji),
4)poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy, o którym mowa w pkt. 2: świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu lub innych dokumentów potwierdzających okres zatrudnienia,
5)poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia, w tym dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia, jednolitych studiów magisterskich lub świadectwa ukończenia studiów podyplomowych, z zakresu zarządzania albo świadectwa ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą;
6)w przypadku cudzoziemca - poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię:
- dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego, o którym mowa w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2019 r. poz. 1480), lub
- dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich, na kierunku filologia polska, lub
- dokumentu potwierdzającego prawo do wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego języka polskiego,
7)poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
8)oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne;
9)oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
10)oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1311);
11)oświadczenie o dopełnieniu obowiązku, o którym mowa w art. 7 ust. 1 i 3a ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2016 r. poz. 1721, 1948, 2260 i 2261 oraz z 2017 r. poz. 1530) - w przypadku kandydata na dyrektora publicznej szkoły urodzonego przed dniem 1 sierpnia 1972 r.;
12)poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego - w przypadku nauczyciela;
13)poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię karty oceny pracy lub oceny dorobku zawodowego - w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego;
14)w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego - oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2018 r. poz. 967 i 2245 oraz z 2019 r. poz. 730 i 1287), lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 276 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. poz. 1668, z późn. zm.), lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2183, z późn. zm.);
15)oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych.
2.Kandydaci zobowiązani są przedstawić komisji konkursowej oryginały dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt 4 - 7, 12 i 13.


III.Informacja o sposobie i terminie składania ofert oraz sposobie powiadomienia kandydata o terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego.


1. Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym z dopiskiem „Konkurs na dyrektora Szkoły Podstawowej w Zielonce” w terminie do dnia 27 maja 2021 r. do godz. 15:30 w sekretariacie Urzędu Gminy w Cekcynie pok. nr 24,
ul. Szkolna 2, 89-511 Cekcyn. Za datę złożenia oferty uważa się datę jej wpływu do siedziby Urzędu Gminy w Cekcynie.
2.W konkursie nie dopuszcza się składania ofert w postaci elektronicznej.
3.Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Wójta Gminy Cekcyn.
4.O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie w formie pisemnej na podany adres zwrotny, nie później niż 7 dni przed terminem posiedzenia komisji.

IV.Informacja dotycząca  przetwarzania danych osobowych


Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – zwanego dalej: RODO, przedstawiamy następujące informacje:

Administratorem Państwa danych osobowych jest Wójt Gminy Cekcyn z siedzibą w Cekcynie (89-511) przy ul. Szkolnej 2, adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., numer telefonu: 052 33 47 550, zwany dalej: „Administratorem".

Administrator wyznaczył Inspektora Dantych Osobowych,  z  którym  możesz  się  skontaktować w  sprawach  ochrony  swoich  danych  osobowych  pod  e-mailem:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu wypełnienia przez Administratora obowiązków ustawowych związanych z przeprowadzeniem konkursu na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej w Zielonce (art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w związku z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe).

Odbiorcą Państwa danych osobowych będą podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa oraz podmioty świadczące na rzecz administratora usługi pocztowe.

Państwa  dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów, dla których zostały zebrane, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności wynikającym z instrukcji kancelaryjnej obowiązującej u Administratora.

Mają Państwo prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania (poprawiania), jeśli są błędne lub nieaktualne, a także prawo do ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania w sytuacjach przewidzianych przepisami RODO.

Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli Państwa dane są przetwarzane niezgodnie z wymogami prawnymi.

Podanie przez Państwa danych osobowych jest wymogiem ustawowym, niezbędnym do realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa. Brak podania danych osobowych może spowodować odmowę dopuszczenia kandydata do postępowania konkursowego.

Administrator nie będzie stosował wobec Państwa zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.

Wójt Gminy Cekcyn
/-/ Jacek Brygman

Ponad 65 tysięcy osób skorzystało już z e-wizyty w ZUS. Zainteresowanie nową i bezpieczną usługą systematycznie rośnie. Codziennie spotkanie online z ekspertem rezerwuje niemal tysiąc klientów.
W województwie kujawsko-pomorskim z tej usługi skorzystało już 3,5 tys. klientów.

 

Nie trzeba przychodzić do ZUS, by załatwić swoje sprawy. Można w łatwy i bezpieczny sposób bez wychodzenia z domu spotkać się online z ekspertem ZUS. Wystarczy mieć dostęp do internetu, smartfon, tablet lub komputer z kamerką. Samo umawianie wideorozmowy jest bardzo proste. Wystarczy wejść na stronę www.zus.pl, odszukać zakładkę e-wizyta i kliknąć link „Umów się na e-wizytę”. Można samemu wybrać dogodny termin i godzinę wizyty. Podczas e-wizyty można załatwić większość swoich spraw związanych m.in.
z emeryturami i rentami, prowadzeniem firmy, wypłatą zasiłków czy potwierdzeniem profilu PUE. Z e-wizyty mogą również skorzystać osoby niesłyszące i niedowidzące, a także osoby z polskim i zagranicznym stażem pracy, które chcą uzyskać informacje na temat emerytur i rent międzynarodowych - informuje Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.

 

ZUS wprowadził e-wizytę niemal 8 miesięcy temu, za jej wdrożenie otrzymał prestiżowe wyróżnienie European Quality Certificate 2020. To dowód uznania dla najlepszych pod względem jakości rozwiązań na rynku.

 

Od października na spotkanie online zdecydowało się ponad 65 tys. osób, w tym 3,5 tys. w województwie kujawsko-pomorskim. Liczba umówionych wizyt jest zdecydowanie większa, bo sięga 111,5 tys. Jednak 16,6 tys. umówionych spotkań zostało anulowanych, a ok. 30 tys. porzuconych, czyli takich, w których klient nie nawiązał kontaktu z naszym ekspertem, ani nie odwołał e-wizyty. - Przypominamy, że w każdym momencie można z e-wizyty zrezygnować. Wystarczy kliknąć link „Zrezygnuj z e-wizyty”, który znajduje się w wiadomości potwierdzającej rejestrację. Dzięki temu na taką rozmowę będzie mógł umówić się ktoś inny, kto potrzebuje informacji czy porady eksperta ZUS. Nie odwołując spotkania, którego już nie potrzebujemy pozbawiamy inne osoby możliwości skorzystania w tym czasie z wideokonsultacji – mówi rzeczniczka

 

Do tej pory w skali kraju najwięcej pytań dotyczyło emerytur i rent – łącznie niemal 20,2 tys. w tym 939 dotyczyło świadczeń międzynarodowych. W związku z pandemią i wprowadzanymi rozwiązaniami w ramach Tarczy Antykryzysowej dużym zainteresowaniem cieszyły się również kwestie związane z prowadzeniem firmy. Z e-wizyty skorzystało ponad 17,2 tys. przedsiębiorców. Blisko 15,4 tys. osób dzięki wideorozmowie wyjaśniło kwestie związane z wypłatą zasiłków. W czasie pandemii rośnie też zainteresowanie Platformą Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Nasi eksperci potwierdzili profil PUE podczas e-wizyt już dla 10,2 tys. osób.

 

Warto wiedzieć!

Osoby, które chciałyby na miejscu w placówce porozmawiać z ekspertem ZUS, mogą takie spotkanie umówić na konkretny dzień i godzinę przez PUE ZUS lub telefonicznie dzwoniąc pod nr telefonu 52 34 18 126
(to numer telefonu dla umawiania wizyt w placówkach ZUS w Bydgoszczy, Inowrocławiu, Nakle, Świeciu, Tucholi, Żninie oraz Sępólnie Krajeńskim) oraz pod nr telefonu
54 230 73 76 (to numer telefonu dla umawiania wizyt w placówkach ZUS w Toruniu, Włocławku, Grudziądzu, Lipnie, Aleksandrowie Kujawskim, Brodnicy, Rypinie oraz Golubiu-Dobrzyniu).

 

Krystyna Michałek

Rzecznik Regionalny ZUS

Województwa Kujawsko-Pomorskiego

 

Obszar Cekcyn
w dniach: 2021-05-18,
w godzinach: 18 maj 08:00 - 18 maj 11:30
Krzywogoniec 52, oraz od 101 do 121, i przyległe.