Już ponad 7,4 mln osób korzysta z Platformy Usług Elektronicznych ZUS. Swój profil na PUE ZUS mają zarówno przedsiębiorcy, lekarze, osoby pracujące, jak i emeryci czy renciści.

Platforma Usług Elektronicznych ZUS to narzędzie dla wszystkich klientów, które ułatwia dostęp do usług świadczonych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Mając swój profil na PUE ZUS możemy nie tylko umówić się na wizytę w ZUS, ale również tą drogą możemy załatwić wiele spraw w ZUS bez wychodzenia z domu, także poza godzinami działania urzędu -– informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.

PUE daje możliwość łatwego generowania i przesyłania drogą elektroniczną dokumentów zgłoszeniowych
i rozliczeniowych oraz różnego typu pism i wniosków.
Pozwala także na bieżące kontrolowanie pracodawcy
w zakresie zgłoszenia nas do ubezpieczeń i wysokości opłacania składek. Na swoim koncie w PUE możemy sprawdzić także zwolnienia lekarskie, z których w ostatnim czasie korzystaliśmy. Tutaj też znajdziemy informację o stanie konta ubezpieczonego wraz z wyliczoną hipotetyczną emeryturą.

Założenie konta na PUE ZUS trwa zaledwie kilka minut. Można to zrobić bez wychodzenia z domu – przez internet - za pomocą profilu zaufanego ePUAP lub bankowości elektronicznej. Można także założyć konto
w trakcie e-wizyty, czyli wideorozmowy z pracownikiem ZUS lub tradycyjnie w placówce ZUS. Obecnie swój profil posiada 7,4 mln użytkowników.

 

Bon turystyczny na PUE

Założenie profilu na PUE jest niezbędne do tego, aby skorzystać z bonu turystycznego. Bonem można płacić za usługi hotelarskie i imprezy turystyczne na terenie Polski. Może on też służyć do opłacania jednodniowych wycieczek wraz z wszelkimi atrakcjami, przewidzianymi przez organizatorów w ramach danej oferty. Jak dotąd Polacy aktywowali niemal 2 mln bonów i dokonali płatności bonami na kwotę ok. 642 mln zł. Mieszkańcy województwa kujawsko-pomorskiego aktywowali już blisko 108,5 tys. bonów i dokonali nimi płatności na kwotę 30,9 mln zł. Na aktywację czeka jeszcze 114 tys. bonów - mówi Krystyna Michałek

 

Rodzina 500+ i Dobry Start przez PUE ZUS

Co ważne rodzice mogą także poprzez PUE złożyć wniosek o świadczenie wychowawcze Rodzina 500+, a także wniosek o świadczenia z programu „Dobry Start”. Obsługą świadczenia na wyprawkę szkolną od tego roku zajmuje się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Wnioski o świadczenie 300 plus można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 roku wyłącznie elektronicznie. Świadczenie z programu "Dobry Start" będzie wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy. Tylko od 1 do 4 lipca do godz. 22.00 do ZUS-u wpłynęło ponad 502 tys. wniosków o świadczenie 300 plus, obejmujące ponad 716,8 tys. dzieci.

 

 

Krystyna Michałek

regionalny rzecznik prasowy ZUS

w województwie kujawsko-pomorskim

 

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przywraca standardowe godziny obsługi klientów w swoich placówkach. Od lipca w każdy poniedziałek sale obsługi klientów w ZUS znów będą otwarte do 18-tej. Klienci nadal będą mogli załatwiać swoje sprawy online, bez wychodzenia z domu korzystając np. z e-wizyt.

Wydłużone godziny pracy w poniedziałki dotyczą sal obsługi klientów w oddziałach, inspektoratach
i biurach terenowych ZUS oraz w Punkcie Informacyjnym ZUS w Mogilnie. W pozostałe dni tygodnia, czyli od wtorku do piątku, klienci mogą do nas przyjść i załatwić swoje sprawy w standardowych godzinach od 8 do 15.00. Wyjątek stanowią Punkty Informacyjne ZUS w Chełmnie i Wąbrzeźnie, gdzie obsługa odbywać się będzie od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 14.00. Natomiast Punkt Informacyjny ZUS w Koronowie czynny jest od poniedziałku do piątku od godziny 8 do 15.00
– informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.

Nie każda sprawa wymaga osobistej wizyty w urzędzie. ZUS zachęca do załatwiania swoich spraw online, bez wychodzenia z domu, korzystając np. z e-wizyt. Wystarczy mieć dostęp do internetu, smartfon, tablet lub komputer z kamerką. Klient e-wizytę umawia poprzez stronę internetową www.zus.pl, wybierając dogodny dla siebie termin i godzinę wizyty online. Od października ubiegłego roku na spotkanie online zdecydowało się ponad 86 tys. osób, w tym 4,5 tys.
w województwie kujawsko-pomorskim – dodaje rzeczniczka.

Natomiast osoby, które chciałyby na miejscu w placówce porozmawiać z ekspertem ZUS, mogą takie spotkanie umówić na konkretny dzień i godzinę przez PUE ZUS lub telefonicznie dzwoniąc pod
nr telefonu
52 34 18 126 (to numer telefonu dla umawiania wizyt w placówkach ZUS w Bydgoszczy, Inowrocławiu, Nakle, Świeciu, Tucholi, Żninie oraz Sępólnie Krajeńskim) oraz pod nr telefonu
54 230 73 76 (to numer telefonu dla umawiania wizyt w placówkach ZUS w Toruniu, Włocławku, Grudziądzu, Lipnie, Aleksandrowie Kujawskim, Brodnicy, Rypinie oraz Golubiu-Dobrzyniu).

 

 

Krystyna Michałek

regionalny rzecznik prasowy ZUS

w województwie kujawsko-pomorskim

 

Ostrzeżenie meteorologiczne

o silnym deszczu z burzami

 

 

Zjawisko: silny deszcz z burzami

Stopień zagrożenia: 1

Obszar powiatów: wszystkie powiaty

 

Ważność: od godz. 09:00 dnia 02.07.2021 do godz. 23:00 dnia 02.07.2021.

 

Przebieg: prognozowane są opady deszczu o natężeniu umiarkowanym, okresami silnym. Wysokość opadu od 30 mm do 50 mm. Opadom towarzyszyć będą burze z porywami wiatru
do 70 km/h.

Szanowni Państwo

w związku z sytuacją pogodową do mieszkańców na poniżej wymienione obszary rozesłano wiadomość ALERT RCB o treści: „Uwaga! Dziś i w nocy (30.06/1.07) burze, ulewny deszcz, bardzo silny wiatr i lokalnie grad. Zabezpiecz rzeczy, które może porwać wiatr. Możliwe podtopienia.”

 

Uwzględnione obszary:

 

CAŁE WOJEWÓDZTWA:

  • KUJAWSKO-POMORSKIE
    • MAZOWIECKIE
    • PODKARPACKIE
    • LUBELSKIE
    • ZACHODNIOPOMORSKIE

     

    CZĘŚĆ WOJEWÓDZTW:

    • LUBUSKIE – świebodziński, słubicki, sulęciński, międzyrzecki, gorzowski, Gorzów, strzelecko-drezdenecki,
    • WIELKOPOLSKIE – chodzieski, wolsztyński, grodziski, poznański, Poznań, średzki, wrzesiński, słupecki, koniński, Konin, nowotomyski, szamotulski, obornicki, wągrowiecki, gnieźnieński, czarnkowsko-trzcianecki, międzychodzki, pilski, złotowski,
    • POMORSKIE – bytowski, kościerski, starogardzki, tczewski, sztumski, kwidzyński, chojnicki, człuchowski, malborski,
    • MAŁOPOLSKIE – gorlicki, tarnowski, Tarnów, dąbrowski,
    • ŚWIĘTOKRZYSKIE – buski, staszowski, sandomierski, opatowski, ostrowiecki.
Plakat  informujący o nowym sposobie składania wnioskw o świadczenie 300+

W związku z poprawą sytuacji epidemiologicznej na terenie kraju oraz łagodzeniem obostrzeń związanych z przeciwdziałaniem zagrożeniom związanym z COVID-19 od dnia 1 lipca 2021 r. wznawia się stacjonarną działalność punktów nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego zlokalizowanych na terenie Powiatu Tucholskiego.

Oprócz porad stacjonarnych odbywających się bezpośrednio w punktach, nadal będzie można skorzystać z porady za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość (telefonicznie).


Pod nr telefonu (52) 5590751 w godzinach pracy starostwa pracownik urzędu ustala termin porady w punkcie w Książnicy Tucholskiej, ul. Pocztowa 7B w Tucholi (punkt prowadzony przez adwokatów i radców prawnych od poniedziałku do piątku w godzinach 11:30 – 15:30) lub w punkcie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz poradnictwa obywatelskiego zlokalizowanego w 5 punktach gminnych:

  • Gostycyn - Gminny Ośrodek Kultury (poniedziałek 9:00 – 13:00)
  • Lubiewo - Urząd Gminy w Lubiewie (wtorek 8:00 – 12:00)
  • Śliwice - Gminny Ośrodek Kultury (środa 13:00 – 17:00)
  • Cekcyn - Gminny Ośrodek Kultury (czwartek 8:00 – 12:00)
  • Kęsowo - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej (piątek 8:00 – 12:00)

 


Ze względów bezpieczeństwa prosimy o stosowanie się do wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego t.j. o zakładanie maseczek i dezynfekowanie rąk przy wejściu do punktu, a podczas udzielania porady zachowywanie odpowiedniego dystansu.
Więcej informacji na temat zasad udzielania nieodpłatnych porad  prawnych oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego można uzyskać na stronie www.tucholski.pl, zakładka Nieodpłatna Pomoc Prawna.

 


Z upoważnienia
Starosty Tucholskiego
Maciej Korda
Sekretarz Powiatu