5 października rano grupa 21 osób z gminy Cekcyn i Klubu Seniora „Cisowianie” ruszyła na 7-dniowy wypoczynek do morskiego kurortu Ustki. Zamieszkaliśmy w tym samym ośrodku co w ubiegłym roku. Z naszych pokoi mieliśmy możliwość podziwiania drogiego nam morza Bałtyk, blisko była promenada i plaża, które stały się naszym codziennym miejscem spacerów w otoczeniu powietrza pełnego jodu.
W tym roku zwiedziliśmy Muzeum Chleba, gdzie  na początku obejrzeliśmy film mówiący o historii i wyrobie chleba w różnych epokach. Muzeum Chleba w Ustce to przede wszystkim  zabytkowe eksponaty: naczynia, piece i maszyny stosowane niegdyś w piekarnictwie, książki o historii piekarnictwa i cukiernictwa, pocztówki i znaczki z motywem chleba, przyprawy, ceramiczne obrazy i wiele innych. Widzieliśmy  XVII-wieczny stół do wyrabiania ciasta piernikowego, przedwojenny automat do sprzedaży cukierków oraz jedną z pierwszych lodówek, która działała bez użycia prądu.

Następnego dnia ciuchcią z przewodnikiem poznawaliśmy historię i tutejsze atrakcje również na  zachodniej stronie Ustki. Z kolei Muzeum Bursztynu prezentuje sporą kolekcję różnorodnych bursztynów i artystycznych wyrobów z wykorzystaniem bursztynu.

Zobaczyć tu można okazy wyłowione z morza, znalezione na polach w lesie itd. Największa bryłka prezentowana waży aż 1776 gramów. Zbiory prezentowane są na dziewięciu tematycznych salach. Wśród nich znajdziemy min. salę poświęconą inkluzjom (zarówno zwierzęcym jak i roślinnym), salę kinową (gdzie prezentowany jest 20 minutowy film), bursztynowy las, salę z eksponatami użytkowymi czy taką, gdzie zobaczyć można największe i najciekawsze okazy. Turystom najbardziej podoba się zapewne sala warsztatowa, w której  samodzielnie można spróbować obróbki bursztyn. Bardzo ciekawie prezentują się zgromadzone tu eksponaty  np. różnego rodzaju wisiory, ozdoby, obrazy, itp. W trakcie zwiedzania dowiedzieliśmy się również jak sprawdzić autentyczność bursztynu, kiedy go szukać i jak go rozpoznać, jak wyglądała obróbka bursztynu kiedyś, a jak się to robi dziś. W muzealnym sklepiku można zaopatrzyć się w ciekawe pamiątki oraz wyroby z naturalnego bursztynu, w tym obrazy.

Niedaleko  jest  też Muzeum Ziemi Usteckiej, które gromadzi pamiątki regionalne, związane z historią miejscowości oraz regionu, prezentowane tu są eksponaty oraz fotografie  z XIX i XX wieku i dokumenty powojenne. Zobaczyć można  zabytkowe maszyny do szycia i pisania, stroje kąpielowe z różnych epok, sprzęt fotograficzny. Jest tam również kolekcja modeli  jednostek  pływających wyprodukowanych przez stocznię Ustka.                                                                                                                                                                   Następnym punktem turystycznego spędzania czasu był wyjazd z przewodnikiem do Doliny Charlotty w Strzelinku koło Słupska. Jest tam szereg atrakcji, min. ZOO Charlotta, Wodne ZOO Safari, domy na drzewach, a gwoździem programu było Fokarium, gdzie mogliśmy podziwiać karmienie fok, które na polecenie opiekunów wykonywały różne zadania.
W Parku Stoczniowców odwiedzaliśmy nowo zbudowaną tężnię solankową. Sprzyjała nam słoneczna nadmorska pogoda.
Wyjazd był możliwy dzięki dofinansowaniu z gminy Cekcyn  przez Fundację Zrównoważonego Rozwoju „Cisowy Fyrtel” z Wysokiej.
Koordynacją projektu zajęła się Maria Jagła-Bonk.