15 maja o 8. rano grupa 15 osób z gminy Cekcyn i Klubu Seniora „Cisowianie” wyruszyła na 7-dniowy wypoczynek i rehabilitację do Świnoujścia.

Pierwszą atrakcję mieliśmy w Karsiborze na promie przeprawiającym nas na drugi brzeg (lewy) Świny. Zamieszkaliśmy w ośrodku „Temida” położonym w sanatoryjno – wypoczynkowej dzielnicy Świnoujścia. Blisko była promenada – deptak, jedna z najpopularniejszych tras spacerowych. Wzdłuż promenady ustawiono ławeczki, na których można usiąść i odpocząć. Promenada zdrowia i plaża, stały się naszym codziennym miejscem spacerów w otoczeniu powietrza pełnego jodu znad morza. Ciekawa również była promenada historyczna z tężniami solankowymi, fontannami, wodnym zegarem itp. Jest również kładka na wydmach. W dzielnicy nadmorskiej jest też ogród zwany ogrodem zmysłów, w którym rośnie 75 różnych gatunków roślin z całego świata. Na początku zwiedzaliśmy miasto Świnoujście ciuchcią z przewodnikiem. Z wieży po byłym kościele ewangelickim podziwialiśmy piękno panoramy miasta na wszystkie cztery strony geograficzne. Na taras widokowy prowadzą 222 wygodne schody. Kolejką zwiedziliśmy też Park Zdrojowy, założony w XIX wieku. Następnie ruszyliśmy w rejs statkiem m/s „CHATEAUBRIAND” z przewodnikiem. W czasie rejsu zobaczyliśmy: Kanał Mieleński, Rezerwat Ptactwa Wodnego, Starą Świnę, Stocznię Remontową, Terminal Promów Morskich, Bazę Okrętów NATO, Portal Przeładunkowy, Latarnię Morską, Falochron Wschodni i Zachodni z wiatrakiem, Morze Bałtyckie i Gazoport. Rejs trwał 2 godziny. Nasza grupa odbyła wycieczkę do Międzyzdrojów. W pierwszym etapie zwiedziliśmy z przewodnikiem Bałtycki Park Miniatur w którym można zobaczyć modele najciekawszych zabytków w skali 1:25 pochodzących z państw leżących nad Morzem Bałtyckim. Przewodnik opowiada o historii prezentowanych zabytków. Utworzono miniaturową wersję wybrzeża Bałtyku i usytuowano obiekty tak, aby odzwierciedlały ich rzeczywiste położenie. Dodatkowo znajdują się tu repliki kolejek oraz mostu łączącego Danię i Szwecję. Na terenie parku zaprezentowano najbardziej charakterystyczne zabytki oraz latarnie morskie znajdujące się w państwach leżących nad morzem Bałtyckim. Prezentują budowle pochodzące z dziewięciu państw: Polski, Niemiec, Danii, Szwecji, Finlandii, Rosji, Litwy, Łotwy oraz Estonii. Wśród nich znajdują się takie obiekty, jak Żuraw w Gdańsku, Zamek w Malborku, Katedra w Helsinkach, czy Sobór Zmartwychwstania Pańskiego w Sankt Petersburgu. Następnie podjechaliśmy na początek Promenady Gwiazd, którą przespacerowaliśmy spacerkiem, potem Aleję Gwiazd gdzie są uwiecznione w brązie odciski dłoni artystów oraz mola. Był również czas wolny. Mimo złych prognoz pogoda dopisała, a morze uspokoiło się.
Wyjazd był możliwy dzięki dofinansowaniu z Gminy Cekcyn realizowane przez Stowarzyszenie na Rzecz Ocalenia Przeszłości w Gminie Cekcyn „Światło”.
Koordynacją projektu zajęła się Maria Jagła-Bonk.