Ochrona środowiska oraz segregacja śmieci, to tematy, o których trzeba rozmawiać. Dzieci, które przyszły do biblioteki na zajęcia w maju, wykazały się już sporą wiedzą w tym zakresie. Wiedziały, jakie działania ludzi szkodzą środowisku i co należy zrobić, by temu przeciwdziałać. Na spotkania przygotowany został pokaz multimedialny, ze zdjęciami ukazującymi zdewastowane środowisko oraz z najpiękniejszymi miejscami na Ziemi. O recyklingu i sposobach segregacji śmieci rozmawialiśmy po wysłuchaniu opowiadania "Mam przyjaciela śmieciarza", którego autorem jest Ralf Butschkow. Wspólnie recytowaliśmy również "Piosenkę plastikowego woreczka", która w żartobliwy sposób ukazuje problem z rozkładem tworzyw sztucznych w środowisku. Na zakończenie spotkania dwie zabawy edukacyjne - pierwsza z nich polegała na znalezieniu rybek w jeziorze pełnym śmieci, druga - na segregacji śmieci do odpowiednich worków. Dzieci musiały wykazać się wiedzą, by odpowiednio zaklasyfikować pomarańczę, zepsutą zabawkę, metalową zakrętkę czy szklaną butelkę po soku. 

 

Grupa Brzozy (09.05.2019 r.)

Grupa Brzozy (09.05.2019 r.)

Grupa Jarzębiny (10.05.2019 r.)

Grupa Jarzębiny (10.05.2019 r.)

Grupa Jodły (14.05.2019 r.)

Grupa Jodły (14.05.2019 r.)

Dzięki wsparciu ze strony Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego mogliśmy rozpocząć w bibliotece zajęcia dla dzieci z zakresu kodowania. W tym roku biblioteka otrzymała 3 gry Scottie Go!, 3 tablety i 3 roboty Photon wraz z akcesoriami. Wtorkowe spotkanie miało charakter wprowadzający do tematu programowania. Do przygotowania zabaw edukacyjnych posłużyła m.in. książka "Bardzo głodna gąsienica", na podstawie której dzieci określały trasę, którą musiała pokonać gąsienica każdego dnia. Wyznaczały również drogę do skarbu i kolorowały obrazki zgodnie z podanym kodem.

Kodowanie w bibliotece (07.05.2019 r.)

 

Biblioteka w projekcie #MałaKsiążkaWielkiCzłowiek #InstytutKsiążki.

Kwietniowe spotkania w przedszkolu poświęcone były tradycjom i zwyczajom wielkanocnym. Rozmawialiśmy o różnicach między pisanką i kraszanką, o tym, jakie produkty powinny znaleźć się w koszyku z wielkanocną święconką, a jakie na świątecznym stole. Dzieci wysłuchały opowiadania Renaty Piątkowskiej "Śmigus-dyngus", które wyjaśniało, czym różnił się zwyczaj zwany śmigusem od tego, zwanego dyngusem. Rozmawialiśmy również o przesądach związanych z jajkiem. Na zakończenie przygotowane zostały świąteczne pytania, zapisane na kolorowych szablonach jajek. 

W przedszkolu (15.04.2019 r.)